5. september 2013

Smykker til bryllupsfest- Jewelry for the wedding party


I siste liten klarte jeg å skvise inn tid til å lage et smykke som matchet kjolen og skjorta (til mannen) jeg hadde kjøpt til sommerens første bryllup. Etter litt graving i lageret fant jeg fram perler som matchet, og så var det bare å prøve seg fram. Jeg rakk såvidt å starte på halssmykket før vi måtte dra i kirka, så jeg endte med å lagde smykket, ørepynten og slipslenka ferdig mens vi var hjemme mellom seremonien på dagen og festen på kvelden. Smooth.

Last minute as usual - I managed to sneak away to create this set to match the dress and shirt (for my partner) I bought for the first wedding of the summer. After digging through my stash for matching beads, I started trying different combinations. I only managed threading a few beads before the wedding ceremony, so, er,  I finished the necklace, drop earrings and tie chain while we were home putting baby girl to sleep between ceremony and reception. Smooth.




Materialer/materials:
Sodalitt eller dumortieritt/sodalite or dumortierite: Gyöngy HÁZ, Budapest. Hvis du noensinne reiser til Budapest, og er bittelitt interessert i smykkelaging anbefales butikken på det varmeste. Jeg spaserte dit fra Buda, det var ikke spesielt langt fra sentrum. If you ever visit Budapest and are even the tiniest bit interested in beading/jewelry making, I strongly recommend you drop by. I walked there from downtown Buda, it wasn't far.
Swarowski: Gyöngy HÁZ, Budapest, Perlehuset, Stavanger, Shipwreck Beads.
Kobberperlene kjøpte jeg i New York for mange år siden, husker dessverre ikke lengre hva butikken heter. Copper beads bought in New York years ago, sadly I no longer remember where.
De blå glassperlene er muligens fra Panduro. Blue glass beads possible from Panduro.
Sølv/silver: Sliperiet, Stavanger, Perlehuset, Stavanger.
Plastbelagt stålwire (smykkewire)/Beading wire: aner ikke.../long forgotten...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Thank you for commenting!! If I forget to answer, it's because life happened and it slipped my mind. I still appreciate every comment.
I've also discovered that from my phone the answers just look like regular comments instead of an answer to a specific comment.